Veelgestelde vragen

Algemeen

Nee een afspraak is niet nodig, maar wij adviseren u dit van te voren wel online te maken. Zo kunnen wij van te voren garanderen dat wij het benodigde onderdeel voor uw reparatie/upgrade op voorraad hebben.

Voor uw gemak kunt u online 24/7 snel en eenvoudig een afspraak voor een reparatie of upgrade inplannen. U kunt hier klikken of kies in het hoofdmenu uw apparaat. Uiteraard bent u ook altijd van harte welkom zonder afspraak. Dan bekijken wij ter plekke hoe wij u zo snel en goed mogelijk kunnen helpen. Advies nodig? Neem dan eerst contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.

Overal op onze website vindt u de mogelijkheid om met ons contact op te nemen. Klik rechtsonder in uw scherm op het chat icoon om het contactmenu te openen. U kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen: e-mail, telefoon, contactformulier, chat en WhatsApp.

Maandag t/m vrijdag: 9:00 – 17:30 uur
Zaterdag: GESLOTEN
Zondag: GESLOTEN

Jazeker! In een (defecte) Mac zitten vaak nog genoeg bruikbare onderdelen die een tweede leven verdienen. Dat is ook nog eens goed voor het milieu. Heeft u nog een (defecte) Mac staan om te verkopen? Klik dan hier om eenvoudig en snel uw Mac aan te bieden voor verkoop. Wij geven u online een gratis en vrijblijvend inkoopvoorstel.

Wanneer wij uw apparaat in behandeling nemen zullen wij geen data wissen zonder overleg met u.

In dit geval kunt u het beste contact opnemen met Apple Support. Zij kunnen u hierbij verder helpen indien uw account nog actief is.

De privacy van uw gegevens zijn bij ons gewaarborgd. MacRepair verricht al meer dan 23 jaar reparaties aan Macs voor onder andere advocaten, juristen, bekende Nederlanders en veel meer. Wij weten als geen ander hoe belangrijk de privacy voor klanten is. Wij gaan zeer discreet om met uw gegevens en het is praktisch nooit nodig om uw gegevens werkelijk in te zien, tenzij een klant hier specifiek om vraagt om bepaalde zaken te controleren, of te vinden. Wij controleren vooral of programma’s nog goed werken na bijvoorbeeld datamigratie. Maakt u zich dus vooral geen zorgen! Wij weten wat discretie betekend.

Wanneer uw Mac buiten de MacRepair garantie valt, vervalt ook het recht op kosteloos herstel. Wij sturen u per e-mail een prijsopgave op met de kosten voor het repareren van uw Mac. Mocht u niet akkoord gaan met de prijsopgave, dan kunt u ervoor kiezen om van de reparatie af te zien. U dient dan in ieder geval de onderzoekskosten te voldoen, inclusief eventuele transportkosten, om uw apparaat ongerepareerd retour te ontvangen.

U kunt er ook voor kiezen om afstand te doen van het defecte apparaat. Ook dan zullen wij altijd de onderzoekskosten in rekening brengen, tenzij wij eventueel nog bruikbare onderdelen kunnen hergebruiken. Dan kunnen wij in overleg met u een vrijblijvend bod doen voor de inkoop van uw defecte Mac.

Financieel en logistiek

U kiest bij het afrekenen voor ‘Zelf brengen en ophalen’ en vervolgens selecteert u een datum/tijdstip wanneer u het apparaat komt brengen. Vul uw gegevens in en selecteer uw betaalmethode naar wens. Kies vervolgens op de knop ‘Bestelling plaatsen en betalen’ om de order af te ronden.

Wij ontvangen dan graag uw apparaat op het door u gekozen dag en tijdstip. Ons adres is Lindengracht 193 (centrum – Jordaan) in Amsterdam en wij hebben ruime (betaald) parkeergelegenheid voor de deur.

Ieder product (uitgezonderd hiervan zijn de producten onderzoek, vochtschade, datamigratie, data recovery en garantie) kan met de optie ‘Zelf brengen en ophalen’ worden uitgevoerd op basis van ‘klaar terwijl u wacht’ mits er van te voren (online) een afspraak is ingepland.

Helaas hebben wij zelf geen logistieke mogelijkheid om uw Mac op locatie op te komen halen. Wel kunt u het apparaat zelf verzenden met een transporteur naar keuze. Wij verzorgen uiteraard de retourzending met UPS.

Wij maken uitsluitend gebruik van de verzenddiensten van UPS en PostNL.

U selecteert bij het afrekenen voor ‘Zelf verzenden’. Vul uw gegevens in en selecteer uw betaalmethode naar wens. Klik vervolgens op de knop “Bestelling plaatsen en betalen” om de order af te ronden. U kunt na het plaatsen van de bestelling uw apparaat met een zelfgekozen transporteur naar MacRepair verzenden onder vermelding van het ordernummer dat u per e-mail ontvangt in de orderbevestiging.

Ons adres is Lindengracht 193 met postcode 1015 KE in Amsterdam.

Verpak uw apparaat en eventuele toebehoren goed in een stevige doos en noteer aan de buitenkant van de doos uw naam en ordernummer. De retourzending van uw apparaat verzorgen wij met de verzenddiensten van UPS.

Nee, helaas niet. U dient zelf te zorgen voor de juiste verzenddoos en beschermmateriaal. U kunt eventueel gebruik maken van de originele Mac verpakking.

Zodra wij uw apparaat in goede orde ontvangen hebben ontvangt u van de afdeling logistiek een e-mail met daarin de ontvangstbevestiging.

Het verpakkingsmateriaal dat u gebruikt om uw Mac te verzenden moet geschikt zijn voor het gewicht van het pakket. Controleer dus of de verpakking stevig genoeg is.

Alleen een productverpakking is niet voldoende. Zorg ervoor dat u de Mac in een stevige vierkante of rechthoekige kartonnen doos verpakt. Deze buitenverpakking moet altijd goed afgesloten zijn tegen vocht, vuil en stof. Plak daarom de randen ook altijd goed dicht met stevig plakband. Welke verpakking u voor de verzending ook kiest, controleer altijd of er geen beschadigingen zijn.

Vul de ruimte rond de Mac altijd helemaal op, zodat de Mac in de doos de buitenverpakking niet kan raken. Gebruik hiervoor stevig opvulmateriaal. Ook de bijbehorende accessoires moeten zodanig ingepakt zijn dat deze niet kunnen verschuiven. Zo zorgt u voor de juiste bescherming en voorkomt u dat de Mac en eventuele accessoires in de verpakking kunnen gaan schuiven.

LET OP !!! Zorg ervoor dat er geen kenmerken op de buitenverpakking zichtbaar zijn die kunnen herleiden wat er in het pakket zit.

Bij het afrekenen van uw order heeft u een specifieke dag en tijdvak gekozen. Wij verwelkomen u graag aan het begin van het tijdvak. Bijvoorbeeld: wij verwachten u uiterlijk om 16:00 uur bij MacRepair als u heeft gekozen voor het tijdvak 16:00-17:00 uur.

In de MacRepair winkel kunt u met contant, pin en iDEAL betalen. Helaas accepteren wij geen creditcards.

Zodra uw order is afgerond ontvangt u een digitale factuur en een online betaallink om uw order veilig te betalen met een betaalmethode naar voorkeur. Zodra de factuur volledig voldaan is zullen wij het apparaat retourzenden.

Reparaties

Helaas repareren wij geen iPhones en iPads meer, omdat wij ons nu volledig focussen op het repareren, upgraden en onderhouden van Apple Mac computers.

Als tijdens de behandeling van uw apparaat blijkt dat er meer defecten zijn dan de producten die u online gekocht heeft, gaan we eerst kijken of behandeling economisch nog verantwoord is. Hierna nemen we contact met u op en overleggen we samen wat de beste oplossing is in uw situatie. U loopt dus geen enkel risico!

Alle reparaties en upgrades bij MacRepair zijn minimaal voorzien van 3 maanden garantie tenzij anders overeengekomen. Wanneer er binnen de garantieperiode een defect optreedt starten wij altijd eerst een garantie onderzoek. U brengt zelf het apparaat naar MacRepair of u maakt gebruik van een zelfgekozen transportmethode. Op de werking van geïnstalleerde software is nimmer enige vorm van garantie van toepassing.

Bij ieder online product staat beschreven wat de snelheid is van een specifieke reparatie, dienst of onderzoek. De meeste werkzaamheden kunnen wij ter plekke voor u uitvoeren op basis van ‘klaar terwijl u wacht’ (alleen mogelijk bij ‘Zelf brengen en ophalen’) mits er van te voren (online) een afspraak is ingepland. Wanneer u voor een andere transportmethode dan ‘Zelf brengen en ophalen’ kiest moet u rekening houden met een langere afhandelingsduur (gemiddeld 3-5 werkdagen inclusief transporttijd).

Met behulp van de ruim 25 jaar ervaring als grootste onafhankelijke Mac reparateur van Nederland heeft MacRepair voor ieder Mac probleem wel een passende oplossing. Weet u niet precies welk product u moet kiezen, neem dan direct contact met ons op. Wij helpen u graag verder met passend advies op maat. U kunt tijdens onze openingstijden (MA-VR 9:00-17:30) het beste gebruik maken van de chat, telefoon of WhatsApp om direct in contact te komen met een medewerker van de technische dienst. Buiten onze openingstijden kunt u ons altijd bereiken per e-mail of het contactformulier.

MacRepair onderscheidt zich door altijd een ruime voorraad hoogwaardige onderdelen voor uw Mac in huis te hebben. Als wij het benodigde onderdeel toch niet op voorraad hebben zal een MacRepair techneut contact met u opnemen en de geschatte reparatietijd bespreken.

Zodra uw apparaat klaar is krijgt u uiteraard direct bericht van ons. U kunt uw apparaat zonder afspraak binnen onze openingstijden afhalen. Vergeet niet om uw opdrachtbon mee te nemen. Indien het apparaat door uzelf verzonden is nemen wij contact met u op om een bezorgafspraak in te plannen.

Zodra wij uw apparaat op onze interne technische afdeling in behandeling nemen doen wij altijd eerst een korte check of het gekozen product volstaat om uw apparaat te repareren. Indien nodig doen wij eerst een onderzoek om een diagnose te kunnen stellen. Mochten zich tijdens het onderzoek, of de reparatie, bijzonderheden voordoen, dan nemen wij eerst contact met u op om een passende oplossing te bespreken.

​Heeft u een klacht na aanleiding van de uitgevoerde werkzaamheden, dan verzoeken wij u die meteen na het constateren hiervan bij ons te melden door middel van het contactformulier, telefoon of per e-mail. Uiteraard nemen wij uw klacht altijd serieus en zullen deze daarom ook direct in behandeling nemen.

U heeft een gespecificeerde prijsopgave nodig voor uw verzekeraar indien uw apparaat verzekerd is en u een claim gaat indienen. Uiteraard kan MacRepair u hierbij helpen. Lever uw apparaat in voor een onderzoek, zodat wij een diagnose kunnen stellen en op basis daarvan een prijsopgave kunnen maken voor uw verzekeraar.

Shop

Heeft u een vraag over uw bestelling, een product in de shop, of een ander onderwerp? Maak dan gebruik van het contactformulier onderaan de MacRepair shop klantenservice pagina. De MacRepair klantenservice staat voor u klaar om u te helpen. Wij leggen u stap voor stap uit waneer u een bestelling kunt verwachten, en hoe u een product ruilt of retourneert.

Het kan natuurlijk voorkomen dat uw bestelde product(en) defect, of niet naar verwachting zijn. Als consument heeft u bij de online shop van MacRepair het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de koopovereenkomst op afstand te herroepen.

Klik hier om het herroepingsrecht formulier te downloaden. Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor zakelijke klanten en aankopen in de fysieke MacRepair winkel.

Afdeling logistiek
Lindengracht 193
1015 KE Amsterdam

Bent u niet tevreden over het ontvangen product? Heeft u liever een ander product uit onze online shop? Dan kunt u uiteraard binnen 14 dagen het product retourneren. Het retourformulier dient u geheel ingevuld bij uw retourpakket toe te voegen. U kunt op het retourformulier aangeven welk product u wenst te ontvangen in plaats van het geretourneerde product. Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Indien het product beschadigd is adviseren wij u om direct contact op te nemen met de MacRepair klantenservice. Stuur een foto van het beschadigde product en de verpakking per e-mail, zodat wij dit kunnen beoordelen en in behandeling nemen.

U draagt zelf de kosten voor het retourneren. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw pakketvervoerder. MacRepair is niet verantwoordelijk voor het zoekraken of beschadigen van producten bij een retourzending. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs van uw pakket.

Indien het product beschadigd bij ons aankomt zullen wij contact met u opnemen. Wij verzoeken u vriendelijk het product, voor zover mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking te retourneren, inclusief alle toebehoren.

Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht ontvangt u zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 10 werkdagen, het betaalde bedrag terug op uw rekening. Wij betalen u terug door middel van de betaalmethode als waarmee u de bestelling betaald heeft. Zodra wij uw producten in goede orde retour ontvangen hebben kunnen wij pas de terugbetaling in gang zetten.

Producten uit de online shop kunt u uiteraard binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kosteloos retourneren of ruilen in de MacRepair winkel op de Lindengracht 193 in Amsterdam. Het retourformulier dient u geheel ingevuld mee te nemen naar de winkel.

Het retourformulier dient u geheel ingevuld bij uw retourpakket toe te voegen, zodat wij deze zo spoedig mogelijk na ontvangst kunnen afhandelen. Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Heeft u onlangs een bestelling in de online shop van MacRepair geplaatst en wil u graag de status van uw order weten? Neem dan contact met ons op.