Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 Definities

Artikel 2 Prijzen

Artikel 3 Betalingen

Artikel 4 Refund- en geschillenpolicy eenmalige incasso

Artikel 5 Facturatiebasis

Artikel 6 Leveringen

Artikel 7 Ophaaltermijn

Artikel 8 Reclames

Artikel 9 Transport

Artikel 10 Garantie

Artikel 11 Review

Artikel 12 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Artikel 13 Algemeen

Indien van toepassing – aanvullende voorwaarden Koopovereenkomst op afstand:

Artikel 14 Toepassing

Artikel 15 Aanbod

Artikel 16 Overeenkomst

Artikel 17 Herroepingsrecht

Artikel 18 Kosten in geval van herroeping

Artikel 19 Uitsluiting Herroepingsrecht

Artikel 20 Aansprakelijkheid

Artikel 21 Overmacht

Artikel 22 Conformiteit en garantie

Artikel 23 Levering en uitvoering

Artikel 24 Betaling

Artikel 25 Klachtenregeling

Artikel 26 Geschillen

Artikel 1 Definities
1.1 Aanbod: Een Aanbod, offerte of prijsopgave afkomstig van MacRepair.
1.2 Algemene Voorwaarden: Deze Algemene Voorwaarden.
1.3 Apparatuur, Apparaat of Apparaten: door De Cliënt ter Reparatie afgegeven Apparatuur zoals maar niet uitsluitend computers en randapparatuur.
1.4 Bedenktermijn: de termijn waarbinnen De Cliënt gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht;
1.5 Dag of Dagen: kalenderdag of kalenderdagen
1.6 De Cliënt: De koper respectievelijk de opdrachtgever wordt verder aangeduid als “De Cliënt”.
1.7 Dienst, Diensten of Dienst(en): De Dienst(en) die MacRepair aan De Cliënt op basis van de Overeenkomst levert, welke kan bestaan uit Reparatie-, en onderhoudswerkzaamheden, verhuur van Producten of enige andere vorm van dienstverlening.
1.8 Duur Transactie: Een Overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van Producten en/of Diensten, waarvan de leverings en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
1.9 Duurzame Gegevensdrager: elk middel dat De Cliënt of MacRepair in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
1.10 Eindgebruikers: de natuurlijke personen die de door MacRepair ten behoeve van De Cliënt gerepareerde Hardware of Diensten gebruikt.
1.11 Hardware: de apparatuur (inclusief eventuele bijbehorende bekabeling en andere toebehoren) die MacRepair voor De Cliënt repareert, zoals omschreven in de Overeenkomst.
1.12 Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor De Cliënt om binnen de Bedenktermijn af te zien van de Koopovereenkomst op afstand.
1.13 Koopovereenkomst(en) op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door MacRepair georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van Producten en/of Diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
1.14 MacRepair: De besloten vennootschap Mac Repair & Project B.V., gevestigd te Amsterdam en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 62985809.
1.15 Media: alle door De Cliënt of Eindgebruikers middels de Hardware of Diensten opgeslagen gegevens.
1.16 Overeenkomst: De Overeenkomst tussen MacRepair en De Cliënt op basis waarvan MacRepair bepaalde Diensten en/of Producten zal leveren.
1.17 Partijen: MacRepair en De Cliënt gezamenlijk dan wel afzonderlijk.
1.18 Prijsopgaven of Offertes: Een aanbod, offerte of prijsopgave afkomstig van MacRepair.
1.19 Product of Producten: Alle Producten, waaronder software, welke voorwerp kunnen zijn van de Overeenkomst strekkende tot verkoop, verhuur, uitlening, Reparatie, onderhoud of anderszins.
1.20 Reparatie: iedere handeling die MacRepair voor De Cliënt verleent aan Hardware die De Cliënt aanlevert, dit kan zijn inname, repareren, compleet vervangen, probleemdiagnose, onderzoek, inspectie, schoonmaken, vervangen van onderdelen.
1.21 Schriftelijk: per brief, e-mail, fax of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.
1.22 Winkel: Iedere inloopvestiging van MacRepair.

Artikel 2 Prijzen
2.1 Al onze Prijsopgaven zijn in Euro´s en exclusief btw, tenzij anders vermeld.

Artikel 3 Betalingen
3.1 Betaling is uiterlijk verschuldigd vanaf het moment van aflevering, betaling kan geschieden op de volgende wijzen:
• Per iDeal: Bij aanschaf Product, zonder extra kosten.
• Per Pin: direct bij aflevering, zonder extra kosten.
• Per overboeking: Na aanschaf of tijdens Reparatie Product, ontvangt De Cliënt een factuur. Apparatuur van De Cliënt kan worden afgehaald/opgestuurd na betaling. Er zijn geen extra kosten voor de betaalwijze overboeking.
• Per Op Rekening: Na aanschaf of tijdens Reparatie Product, ontvangt u een factuur. met een betalingstermijn van veertien dagen na factuurdatum. 
3.2 Bij bedragen hoger dan EUR 750,- kan om een aanbetaling of vooruitbetaling worden verzocht. MacRepair zal de opdracht pas dan uitvoeren nadat het afgesproken bedrag op bankrekening van MacRepair is bijgeschreven.
3.3 Betaling op factuur valt niet onder de standaard betaalmethoden. Alleen door regelmatig terugkerende klanten kan een verzoek hiertoe worden ingediend.
3.4 Na toetsing geldt dan: Bij betalingswijze Op Rekening dient het factuurbedrag binnen veertien dagen na factuurdatum op bankrekening MacRepair bijgeschreven te zijn. Bij overschrijding van de betalingstermijn gaat de volgende incassoprocedure in werking:
• De eerste herinnering wordt 14 dagen na oorspronkelijke factuurdatum verstuurd. De betalingstermijn van deze herinnering is 7 dagen.
• De tweede herinnering wordt 21 dagen na oorspronkelijke factuurdatum verstuurd. Deze herinneringsfactuur wordt met EUR 16,50 incasseringskosten verhoogd. De betalingstermijn van deze factuur is 7 dagen.
• Na 28 dagen wordt ivm de wettelijke verplichting hiertoe een ingebrekestelling aangetekend verzonden. De termijn van deze ingebrekestelling is 7 dagen.
• 35 dagen na oorspronkelijke factuurdatum wordt overgegaan tot incassoprocedure, waarbij alle incassokosten en de rente voor rekening van De Cliënt komen. MacRepair maakt gebruik van de diensten van Excellent Incasso.

Artikel 4 Refund- en geschillenpolicy eenmalige incasso
4.1 Indien De Cliënt het niet eens is met een incasso van openstaande rekening kan De Cliënt contact opnemen met de afdeling klantenservice op het volgende adres: administratie@macrepair.nl. De cliënt zal dan binnen 1 werkdag een inhoudelijke reactie ontvangen. Indien het geschil van De Cliënt gegrond wordt bevonden wordt het geïncasseerde bedrag gelijk terug geboekt naar de rekening waarvan het is geïncasseerd. Als De Cliënt vragen heeft over deze refund- en geschillenpolicy kan De Cliënt contact opnemen met de afdeling klantenservice.

Artikel 5 Facturatiebasis
5.1 Alle Offertes, opdrachten en reparaties zijn – tenzij uitdrukkelijk anders vermeld – op basis van een niet-bindende voorcalculatie. Facturering vindt altijd plaats op basis van nacalculatie.
5.2 Facturering van honorarium en goederen vindt altijd plaats op basis van bestede uren en/of materialen.

Artikel 6 Leveringen
6.1 Aan Offertes gedaan door MacRepair kunnen geen rechten worden ontleend.
6.2 Levering van onderdelen vindt altijd plaats op basis van “Forward Exchange”, dwz dat onderdelen op het moment van orderbevestiging moeten worden ingeleverd bij MacRepair. Defecte onderdelen worden altijd eigendom van MacRepair. Indien De Cliënt na ondertekening orderbevestiging alsnog besluit om Reparatie niet te laten uitvoeren behoudt MacRepair het betreffende onderdeel zonder restitutierechten van De Cliënt.
6.3 MacRepair is eerst gehouden een opdracht uit te voeren wanneer deze Schriftelijk is geaccepteerd. Opdrachten kunnen zonder opgaaf van reden door MacRepair worden geweigerd.
6.4 Goederen blijven na aflevering aan De Cliënt of aan het adres dat door De Cliënt is opgegeven, het eigendom van MacRepair totdat De Cliënt het volledige daarvoor verschuldigde bedrag betaald heeft.
6.5 Leen- of verhuurapparatuur is onvervreemdbaar eigendom van MacRepair en kan te allen tijde terstond worden teruggevorderd zonder opgaaf van reden onafhankelijk van de overeengekomen leen- of verhuurperiode.
6.6 Bij gebruik van leen- of verhuurapparatuur is De Cliënt altijd zelf verantwoordelijk voor verzekering van deze Apparatuur tegen risico´s van onder andere brand, diefstal, beschadiging, transportschade.
6.7 MacRepair is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de De Cliënt ontstaan door een overmachtssituatie waaronder maar niet uitsluitend wordt verstaan inbraak, lekkage, brand en overstroming.

Artikel 7 Ophaaltermijn
7.1 De Cliënt aanvaardt bij het niet tijdig ophalen van een ingeleverd Apparaat, of Apparaten, dat dit tot een verlies van eigendom kan leiden.
7.2 De ophaaltermijn van een ingeleverd Apparaat, of Apparaten, van De Cliënt, inclusief bijbehorende accessoires, betreft 6 maanden. De ophaaltermijn van 6 maanden gaat direct in na de eerste gereedmelding van het Apparaat, of Apparaten. MacRepair zal na 3 maanden na de eerste gereedmelding De Cliënt nogmaals Schriftelijk op de hoogte brengen door middel van een tweede gereedmelding. Indien De Cliënt de ophaaltermijn van 6 maanden overschrijdt heeft MacRepair het recht om een ingeleverd Apparaat, of Apparaten, inclusief bijbehorende accessoires, te vernietigen voor recycling.  
7.3 Na de eerste gereedmelding, van een ingeleverd Apparaat, of Apparaten, van De Cliënt, zullen na 3 maanden, de opslagkosten van € 7,- per week op het volledige bedrag bij De Cliënt in rekening gebracht worden. De termijn van opslag (kosten) worden verlengd bij een eventueel geschil via de rechtbank.
7.4 De Cliënt is verplicht een ingeleverd Apparaat, of Apparaten, binnen 6 maanden na de eerste gereedmelding op te komen halen, tenzij De Cliënt een alternatieve ophaaldatum overeengekomen is met MacRepair.
7.5 De Cliënt gaat ermee akkoord dat een ingeleverd Apparaat, of Apparaten, tot zekerheid dienen van MacRepair’s recht op betaling van de opslagkosten en -vergoedingen of enige andere som verschuldigd door De Cliënt aan MacRepair, tot op het moment dat alle uitstaande sommen betaald zijn. 
7.6 De Cliënt doet afstand van enige aanspraak die De Cliënt jegens MacRepair mocht hebben in verband met een zodanig verlies van eigendom, ongeacht de juridische grondslag daarvan. 

Artikel 8 Reclames
8.1 Klachten op geleverde Diensten/Producten dienen binnen 8 dagen na overdracht Apparatuur aan MacRepair bekend te worden gemaakt.
8.2 Klachten over facturen dienen binnen 5 dagen na ontvangst van de factuur Schriftelijk te zijn ingediend.
8.3 Bij overschrijding van de genoemde termijnen vervalt elke aanspraak tegen MacRepair terzake de betreffende gebreken/facturen.

Artikel 9 Transport
9.1 MacRepair verzorgt in geen geval het transport van Apparatuur. De Cliënt kan er wel voor kiezen om MacRepair opdracht te geven het transport in eigen naam voor rekening en risico van De Cliënt te regelen met vervoerder UPS. Indien De Cliënt hiervoor kiest, is er sprake van een Overeenkomst van lastgeving met MacRepair. MacRepair geeft UPS dan de opdracht om het transport voor rekening en risico van De Cliënt te verzorgen. MacRepair is in geen geval verantwoordelijk voor het transport, noch aansprakelijk voor kosten of schade die daarvan om welke reden dan ook het gevolg zijn. De Cliënt is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor verzekering tegen onder andere risico´s van brand, diefstal, beschadiging, transportschade, vermissing of verlies van alle aan MacRepair ter beschikking gestelde materialen.

Artikel 10 Garantie
10.1 De Hardware garantie periode is op basis van de bij aanschaf overeengekomen garantie module. Indien geen module is overeengekomen is de Apple part garantie van toepassing welke 3 maanden is. Deze gaat in op het moment dat de Apparatuur gereed is gemeld aan De Cliënt.
10.2 Garantie op Hardware is op basis van Carry-in, tenzij met De Cliënt een onsite module is overeengekomen.
10.3 Garantie afhandeling is gerelateerd aan de afgesproken module. Indien geen module is overeengekomen dan heeft De Cliënt recht op de Apple part garantie afhandeling of de MacRepair standaard garantie.
10.4 Indien door MacRepair geleverde/gerepareerde Apparatuur wordt aangesloten op niet-gecertificeerde bekabeling of Apparatuur, danwel door niet gediplomeerde monteurs wordt aangesloten, dan vervalt de garantie op door MacRepair geleverde/gerepareerde Apparatuur.
10.5 Op de werking van geïnstalleerde software is nimmer enige vorm van garantie van toepassing. Voorts geeft MacRepair geen enkele garantie op het correct functioneren van software, dan wel het overeenkomstig aan de verwachting van De Cliënt functioneren van software.
10.6 Het volledig risico betreffende de kwaliteit van software, en alle mogelijk denkbare geleden schade ten gevolge van het installeren, gebruiken van software ligt volledig bij De Cliënt.
10.7 Complicaties die optreden tijdens werkzaamheden, hetzij ten kantore van MacRepair, hetzij bij De Cliënt, die niet het gevolg zijn van verwijtbaar handelen van MacRepair, vallen buiten de verantwoordelijkheid van MacRepair. Voor kosten of andere geleden schade wordt op voorhand alle aansprakelijkheid van de hand gewezen. Eventuele meerkosten van Reparatie worden doorgefactureerd aan De Cliënt.
10.8 MacRepair is nimmer verantwoordelijk voor verlies van gegevens op Media van De Cliënt, of de schade die De Cliënt tengevolge hiervan lijdt.
10.9 MacRepair gaat er van uit dat De Cliënt zelf reservekopieën van Media heeft gemaakt, wanneer een Apparaat wordt aangeboden voor onderzoek of Reparatie. Reservekopieën worden door MacRepair alleen gemaakt wanneer De Cliënt daar expliciet om verzoekt en indien mogelijk. MacRepair is niet verantwoordelijk voor het welslagen van het maken van kopieën en de werking van kopieën.
10.10 Onderzoeken, analyses en conclusies zijn momentopnamen. De door MacRepair verrichte onderzoeken, analyses en conclusies zijn alleen geldig op het moment van onderzoek en hebben geen geldigheid voor latere tijdstippen.
10.11 Gezien de aard en werking van computers kan MacRepair geen zekerheid verschaffen over het correct blijven functioneren van Apparatuur na het moment van aflevering. Gezien de materiaalkeuze van Apple voor haar Apparatuur kan esthetische beschadiging bij Reparatie soms niet geheel worden uitgesloten; MacRepair wijst verantwoordelijkheid hiervoor af.

Artikel 11 Review
11.1 Wanneer De Cliënt online of in de Winkel een Product of Dienst heeft afgenomen bij MacRepair, dan wordt De Cliënt per e-mail uitgenodigd om een review te plaatsen.
11.2 MacRepair maakt voor het verwerken van online beoordelingen, gebruik van de diensten van Google (een onafhankelijke derde partij).
11.3 Door de Algemene Voorwaarden te accepteren geeft De Cliënt MacRepair toestemming om bij een online afgenomen Product of Dienst bij MacRepair per e-mail een uitnodiging te sturen voor het plaatsen van een review. Die review geeft De Cliënt de mogelijkheid om een beoordeling voor het afgenomen Product of Dienst te geven.
11.4 Beoordelingen kunnen niet worden aangepast of verwijderd. MacRepair kan een beoordeling wel verwijderen, maar doet dat alleen als deze niet aan onze richtlijnen voldoet of wanneer er persoonsgegevens worden gedeeld.

Artikel 12 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1 Deze Overeenkomst wordt uitsluitend beheerst door Nederlands recht.
12.2 In geval van geschillen is de rechtbank te Amsterdam bij uitsluiting bevoegd.

Artikel 13 Algemeen
13.1 MacRepair is op geen enkele wijze verbonden met Apple Computer©Inc.
13.2 MacRepair is een onafhankelijk bedrijf en geen Apple authorized Service Provider.

Indien van toepassing – aanvullende voorwaarden Koopovereenkomst op afstand:

Artikel 14 Toepassing
14.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van MacRepair en op elke tot stand gekomen Koopovereenkomst op afstand en bestellingen tussen MacRepair en De Cliënt.
14.2 Voordat de Koopovereenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan De Cliënt beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Koopovereenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de Algemene Voorwaarden bij MacRepair zijn in te zien en zij op verzoek van De Cliënt zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
14.3 Indien de Koopovereenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Koopovereenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan De Cliënt ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door De Cliënt op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Koopovereenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de Algemene Voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van De Cliënt langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
14.4 Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke Product- of Diensten-voorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan De Cliënt zich in geval van tegenstrijdige Algemene Voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
14.5 Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de Overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
14.6 Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.
14.7 Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 15 Aanbod
15.1 Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het Aanbod vermeld.
15.2 Het Aanbod is vrijblijvend. MacRepair is gerechtigd het Aanbod te wijzigen en aan te passen.
15.3 Het Aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden Producten en/of Diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het Aanbod door De Cliënt mogelijk te maken. Als MacRepair gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten en/of Diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het Aanbod binden MacRepair niet.
15.4 Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het Aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.
15.5 Afbeeldingen bij Producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten. MacRepair kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de Producten.
15.6 Elk Aanbod bevat zodanige informatie, dat voor De Cliënt duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van verzending;
• de wijze waarop de Overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het Herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de Overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het Aanbod, dan wel de termijn waarbinnen MacRepair de prijs garandeert;
• de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
• of de Overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor De Cliënt te raadplegen is;
• de manier waarop De Cliënt, voor het sluiten van de Overeenkomst, de door hem in het kader van de Overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
• de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de Overeenkomst kan worden gesloten;
• de gedragscodes waaraan MacRepair zich heeft onderworpen en de wijze waarop De Cliënt deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
• de minimale duur van de Koopovereenkomst op afstand in geval van een Duur Transactie.
• Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 16 Overeenkomst
16.1 De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door De Cliënt van het Aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
16.2 Indien De Cliënt het Aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt MacRepair onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het Aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door MacRepair is bevestigd, kan De Cliënt de Overeenkomst ontbinden.
16.3 Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft MacRepair passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien De Cliënt elektronisch kan betalen, zal MacRepair daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
16.4 MacRepair kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of De Cliënt aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Koopovereenkomst op afstand. Indien MacRepair op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
16.5 MacRepair zal bij het Product of Dienst aan De Cliënt de volgende informatie, Schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door De Cliënt op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een Duurzame Gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de MacRepair vestiging waar De Cliënt met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop De Cliënt van het Herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het Herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de vereisten voor opzegging van de Overeenkomst indien de Overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
16.6 In geval van een Duur Transactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
16.7 Iedere Overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende Producten.

Artikel 17 Herroepingsrecht
17.1 Bij de aankoop van Producten heeft De Cliënt de mogelijkheid de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze Bedenktermijn gaat in op de Dag na ontvangst van het Product door De Cliënt of een vooraf door De Cliënt aangewezen en aan MacRepair bekendgemaakte vertegenwoordiger.
17.2 Tijdens de bedenktijd zal De Cliënt zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. Hij zal het Product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het Product wenst te behouden. Indien hij van zijn Herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het Product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan MacRepair retourneren, conform de door MacRepair verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
17.3 Wanneer De Cliënt gebruik wenst te maken van zijn Herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het Product, kenbaar te maken aan MacRepair. Het kenbaar maken dient De Cliënt te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat De Cliënt kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht dient de klant het Product binnen 14 dagen retour te sturen. De Cliënt dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
17.4 Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht resp. het Product niet aan MacRepair heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 18 Kosten in geval van herroeping
18.1 Indien De Cliënt gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
18.2 Indien De Cliënt een bedrag betaald heeft, zal MacRepair dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het Product reeds terugontvangen is door MacRepair of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door De Cliënt is gebruikt tenzij De Cliënt nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
18.3 Bij beschadiging van het Product door onzorgvuldige omgang door De Cliënt zelf is De Cliënt aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product.
18.4 De Cliënt kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het Product wanneer door MacRepair niet alle wettelijk verplichte informatie over het Herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 19 Uitsluiting Herroepingsrecht
19.1 MacRepair kan het Herroepingsrecht van De Cliënt uitsluiten voor Producten zoals omschreven in lid 2. De uitsluiting van het Herroepingsrecht geldt slechts indien MacRepair dit duidelijk in het Aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst, heeft vermeld.
19.2 Uitsluiting van het Herroepingsrecht is slechts mogelijk voor Producten:
a. die door MacRepair tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van De Cliënt;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop MacRepair geen invloed heeft;
e. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan De Cliënt de verzegeling heeft verbroken.
f. voor hygiënische Producten waarvan De Cliënt de verzegeling heeft verbroken.

Artikel 20 Aansprakelijkheid
20.1 MacRepair is, behoudens opzet en grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van de door haar geleverde Producten en/of enige tekortkoming bij de uitvoering van de Overeenkomst of het schenden van enige andere verplichtingen jegens De Cliënt. MacRepair is voorts, behoudens opzet en grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van de onjuistheid en/of onvolledigheid en/of onrechtmatigheid van de inhoud van de website of enige andere (reclame)uiting van MacRepair, het (onjuiste) gebruik van de website of andere uitingen van MacRepair door De Cliënt en het verstrekken van onjuiste gegevens door De Cliënt.
20.2 Schade, als bedoeld in lid 1 van dit artikel, die naar het oordeel van De Cliënt te wijten is aan de opzet of grove schuld van MacRepair, dient zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen dertig (30) dagen na het ontstaan daarvan Schriftelijk aan MacRepair te zijn gemeld. Schade die niet binnen die termijn ter kennis is gebracht van MacRepair, komt niet voor vergoeding in aanmerking, tenzij De Cliënt aannemelijk kan maken dat hij de schade redelijkerwijs niet eerder heeft kunnen melden.
20.3 Mocht er op enig moment toch aansprakelijkheid van MacRepair ontstaan, dan is deze beperkt tot maximaal het factuurbedrag dat MacRepair in rekening heeft gebracht.
20.4 Iedere aanspraak op betaling van een bedongen boete of op vergoeding van schade vervalt na verloop van een jaar na de gebeurtenis, waardoor de boete opeisbaar is geworden of de schade is veroorzaakt, tenzij met de invordering in rechte ervan binnen genoemde termijn een aanvang is gemaakt.
20.5 De Cliënt die onderneming is, vrijwaart MacRepair voor alle schade die MacRepair mocht lijden als gevolg van aanspraken van derden die verband houden met de door MacRepair geleverde zaken.

Artikel 21 Overmacht
21.1 Onder overmacht worden verstaan omstandigheden die de nakoming van de Overeenkomst verhinderen en die niet aan MacRepair zijn toe te rekenen. Hieronder zullen, indien en voor zover deze omstandigheden de nakoming onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken, mede zijn begrepen: stakingen bij toeleveranciers van MacRepair, stakingen in het bedrijf van MacRepair, een algemeen gebrek aan voor het tot stand komen van de overeengekomen prestatie benodigde zaken of Diensten, niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden waarvan MacRepair afhankelijk is, algemene vervoersproblemen, brand, overheidsmaatregelen, waaronder in- en uitvoerverboden.
21.2 Indien de overmacht langer dan drie maanden duurt, zijn beide Partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden. MacRepair is in dat geval niet verplicht tot enige schadevergoeding.

Artikel 22 Conformiteit en garantie
22.1 MacRepair staat ervoor in dat de Producten en/of Diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het Aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat MacRepair er tevens voor in dat het Product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
22.2 Een door MacRepair, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die De Cliënt op grond van de Overeenkomst tegenover MacRepair kan doen gelden.
22.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde Producten dienen binnen 2 maanden na levering aan MacRepair Schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de Producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
22.4 De garantietermijn van MacRepair komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. MacRepair is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de Producten voor elke individuele toepassing door De Cliënt, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de Producten.
22.5 De garantie geldt niet indien:
• De Cliënt de geleverde Producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
• De geleverde Producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van MacRepair en/of op de verpakking behandeld zijn;
• De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 23 Levering en uitvoering
23.1 MacRepair zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van Producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van Diensten.
23.2 Als plaats van levering geldt het adres dat De Cliënt aan MacRepair kenbaar heeft gemaakt.
23.3 Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal MacRepair geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij De Cliënt akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt De Cliënt hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Cliënt heeft in dat geval het recht om de Overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De Cliënt heeft geen recht op een schadevergoeding.
23.4 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan De Cliënt geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft De Cliënt geen recht op schadevergoeding.
23.5 In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal MacRepair het bedrag dat De Cliënt betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
23.6 Indien levering van een besteld Product onmogelijk blijkt te zijn, zal MacRepair zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het Herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van MacRepair.
23.7 Het risico van beschadiging en/of vermissing van Producten berust bij MacRepair tot het moment van bezorging aan De Cliënt of een vooraf aangewezen en aan MacRepair bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 24 Betaling
24.1 Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door De Cliënt verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de Bedenktermijn. In geval van een Overeenkomst tot het verlenen van een Dienst, vangt deze termijn aan nadat De Cliënt de bevestiging van de Overeenkomst heeft ontvangen.
24.2 De Cliënt heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan MacRepair te melden.
24.3 In geval van wanbetaling van De Cliënt heeft MacRepair behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan De Cliënt kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 25 Klachtenregeling
25.1 MacRepair beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
25.2 Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij MacRepair, nadat De Cliënt de gebreken heeft geconstateerd.
25.3 Bij MacRepair ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door MacRepair binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer De Cliënt een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
25.4 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
25.5 Bij klachten dient De Cliënt zich allereerst te wenden tot MacRepair. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/odr).
25.6 Een klacht schort de verplichtingen van MacRepair niet op, tenzij MacRepair Schriftelijk anders aangeeft.
25.7 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door MacRepair, zal MacRepair naar haar keuze of de geleverde Producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 26 Geschillen
26.1 Op Koopovereenkomsten op afstand tussen MacRepair en De Cliënt waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien De Cliënt woonachtig is in het buitenland.
26.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.